logo default

Contactpersoon:

Jacqueline Alders Mantelzorgmakelaar

Heb je vragen?

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bel mij:

+31 (0)6 43 88 92 84

Arrow
Arrow
Slider

Werkwijze

Eerste contactmoment
Telefonisch of via de email kunt u contact met mij opnemen. Afhankelijk van uw vraag, kan ik u direct verder helpen. Mocht uw situatie meer complex zijn, dan maak ik met u een afspraak voor een intakegesprek.

Intakegesprek
Het intakegesprek duurt ongeveer 1 uur en tijdens dit gesprek zal ik samen met u de knelpunten inzichtelijk maken. Ik inventariseer daarbij op
5 gebieden: Zorg, Wonen, Welzijn, Werk en Financiƫn. Waar nodig zal ik u informeren over de mogelijkheden en indien gewenst kan ik regeltaken van u overnemen. Ik bespreek met u hoe het vervolgtraject eruit kan zien en welke kosten hieraan verbonden zijn.

Informatie en oplossingen
Met de informatie uit het intakegesprek ga ik mogelijke oplossingen en regeltaken beschrijven. Ik ga op zoek naar informatie, bellen met instanties en ik koppel de resultaten naar u terug. Ik bespreek met u wat er mogelijk is om de situatie aan te passen. U bepaalt zelf welke oplossingen passend zijn.

Overname regeltaken
De regeltaken die horen bij het aanpassen van uw situatie kunt u aan mij overdragen. U geeft mij de opdracht de regeltaken uit te voeren, zodat u niet verder wordt belast. Ik leg de afspraken vast in een overeenkomst en gedurende het proces koppel ik de voortgang terug en hebben wij regelmatig contact. U behoudt de regie en bepaalt wat er gedaan gaat worden.

Voorbeelden van ondersteuning

  • Aanvragen van huishoudelijke hulp, woningaanpassingen en vervoer.
  • Voorbereiding van en ondersteuning tijdens een keukentafelgesprek
  • Aanvragen van een indicatie bij het CIZ (Centrum voor Indicatiestelling Zorg).
  • Aanvragen en inrichten van een PGB (Persoonsgebonden Budget).
  • Invullen van diverse formulieren, opstellen van brieven en bezwaarschriften.
  • Regelen van begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf (respijtzorg).
  • Informatie en hulp bij financiĆ«le regelingen.

Belangrijk om te weten!
Hulp van een mantelzorgmakelaar wordt vaak vergoed, via de zorgverzekeraar, gemeente, werkgever of uit het PGB. Meer informatie daarover vindt u in het overzicht van kosten & vergoedingen.

Contact

Jacqueline Alders, Mantelzorgmakelaar
+31 (0)6 1877 8389
info@jacqueline-mantelzorgmakelaar.nl

facebook jacqueline mantelzorgmakelaar

Lid van BMZM Beroepsvereniging mantelzorgmakelaars
Algemene Voorwaarden
Privacyverklaring
Klachtenprocedure BMZM

Ja je staat er niet alleen voor